شارژ رایگان ایرانسل

  • ۰
  • ۰

اطلاعات عمومی درباره گذرنامـه

روادید ایران

مدت اعتبار گذرنامـه های جدید پنج سال است که بعد از گذشت پنج سال از تاریخ صدور آن باید تجدید شود.مکان اقامت قانونی افراد در گذرنامـه های قدیمی در صفحه هشت درج شده است و ارتباطی به ویزای دائم (اقامت دائم) ندارد. این امر به مفهوم آن است که جهت مقامات ایرانی، مستندات گذرنامـه که توسط نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درج شده، ملاک عمل است.دارندگان گذرنامـه با محل اقامت انگلستان قبل از مسافرت به ایران بایستی نسبت به گرفتن مهر خروج مکرر از طریق کنسولگری کار کنند.
دارندگان گذرنامـه با محل اقامت ایران به محض ورود به ایران بایستی نسبت به گرفتن مهر خروج از ایران (مهر سبز) با ارائه اصل شناسنامـه کار کنند.در صورت اضافه شدن نام همسر یا فرزند به گذرنامـه به عنوان همراه، نسبت به اصلاح مهر خروجی اقدام شود (این ویرایش یه جهت مقیم های خارج از کشور از طریق نمایندگی و درمورد مقیم های ایران با مراجعه به اداره گذرنامـه در تهران یا شهرستان ها انجام می شود.)بانوان مقیم ایران که گذرنامـه خود را از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لندن دریافت کرده و بدون همسر و به همراه فرزندان خود به ایران مسافرت می کنند، باید قبل از مسافرت فرم اجازه خروج (S۴) که توسط شوهر امضا شده به تایید نمایندگی رسیده است را جهت دریافت مهر خروجی (مهر سبز) به همراه داشته باشند.در صورت افزوده شدن نام فرزند در گذرنامـه معتبر قدیمی برای مقیم های ایران، گرفتن فرم اجازه خروج فرزند که به تایید کنسولگری رسیده باشد، جهت اصلاح مهر سبز الزامی است.در صورت افزوده شدن نام همسر یا فرزند در گذرنامـه قبل از مسافرت لازم است به وزارت کشور انگلستان مراجعه نسبت به درج مهر اقامت (ویزا) فرد اضافه شده در گذرنامـه کار شود.جهت سهولت در انجام امور هموطنان ارجمند و پیشگیری از مسافرت تردد مسافران موارد زیر به صورت پستی (ارسال مدارک برای کنسولگری و پس بازگرداندن آن) انجام می شود:
▪ تمدید گذرنامـه
▪ کلیه موارد صدور گذرنامـه جدید به جز افرادی که گذرنامـه خود را مفقود کرده اند و مدارک پناهندگی بوده فاقد گذرنامـه هستند .
افرادی که قصد تفکیک گذرنامـه همسر یا فرزندان را دارند یا جهت بانوانی که متقاضی تفکیک و صدور گذرنامـه جداگانه برای فرزندان هستند ، اجازه شوهر جهت زن و ولی قانونی جهت فرزندان امضای فرم مجوز خروج در مسوول مربوطه ضروری است. اینک به منظور پیشگیری از تردد و مسافرت از راه های دور، چنانچه فرم اجازه خروج (G/M) بوسیله مرد جهت همسر و فرزندان در حضـور SOLICITOR در نزدیک ترین نقطه محل زندگی شما تایید و همراهبقیه مدارک با پست سفارشی ارسال شود، نسبت به درخواست شما کار خواهد شد نیاز به هیچ یک از افراد نیست.
● درج نام همراهان در گذرنامـه جدید
بر طبـق مقررات جاری معین ات همراهان در گذرنامـه های نو فقط وقت صدور گذرنامـه ممکن خواهد بود و چنانچه دارنده گذرنامـه بعد از صدور گذرنامـه خود تقاضای درج نام همراه داشته باشد باید نسبت به درخواست صدور گذرنامـه نو برای با درج نام همراه یا صدور گذرنامـه جداگانه برای همراه کار نماید .
▪ مدارک لازم :
۱) تکمیل ورژن تقاضانامـه درج نام همراهان در گذرنامـه مورد نظر بوسیله پدر یا ولی قانونی امضا در مسوول گذرنامـه (G۹).
۲) ارائه اصل شناسنامـه مالک گذرنامـه .
۳) ارائه اصل شناسنامـه افرادی که باید نام ایشان به عنوان همراه در گذرنامـه درج شود.
۴) دو قطعه عکـس ۴ھ۳ افرادی که بایستی نام ایشان به عنوان همراه در گذرنامـه درج شود (اطفال زیر دو سال هم می بایست عکس زیبا ارائه کنند).
۵) پرداخت نرخ درج نام برای هر نفر.
۶) با توجه به اینکه برگرداندن گذرنامـه وبقیه مدارک تنها از طریق پست میسر است، به احتمال زیاد ً یک عدد پاکت پستی سفارشی به آدرس خودتان که هزینه آن پرداخت شده باشد را نیز ضمیمه بکنید .
▪ نام اطفال کمتر از ۱۸ سال تمام که همراه یکی از والدین یا جد یا جده پدری یا مادری یا زن پدر یا شوهر مادر یا خواهر و برادر خود مسافرت می کنند، در صورت درخواست ولی یا قیم آنها بر حسب مورد در گذرنامـه اشویِژگزینشه نامبرده ثبت می شود.
▪ درج نام همراهان تنها در گذرنامـه های قدیمی میسر بوده و این رویه به صورت موقتی است. از نظر فنی امکان اضافه کردن نام همراهان در گذرنامـه های طرح نو جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و تنها زمان درخواست صدور (به صورت همزمان) میسر است.
▪ چنانچه فرم مربوطه به صورت ناقص تکمیل شده یا فاقد امضا باشد، به درخواست فرستنده ترتیب تاثیر داده نخواهد شد مدارک ارسال شده بازگردانده خواهد شد.
▪ تصویر مدارک هویت نظیر شناسنامـه ، کارت انتها خدمت، کارت ملی و... فقط در صورتی به جای اصل مدارک قابل پذیرش خواهد بود که از طریق وزارت امور خارجه در تهران جهت این نمایندگی ارسال شده باشد پس چنانچه اصل مدارک را در اختیار ندارید از یکی از بستگان خود در تهران بخواهید مدرک هویتی شما را به وزارت امور خارجه، ساختمان شماره ۳، اداره گذرنامـه و امور روادید برده تا تصویر آن از طریق اداره گفته شده جهت این نمایندگی فکس شود.
جهت تکمیل فرم های مربوطه از اتوماتیک مشکی استفاده بکنید .
● تفکیک گذرنامـه فرزندان زیر ۱۸ سال
با توجه به اینکه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، سن قانونی ۱۸ سال است این بخش منحصراً حاوی تفکیک گذرنامـه فرزندانی است که هنوز به سن قانونی نرسیده اند نمی توانند بدون اجازه ولی قانونی، جهت دریافت گذرنامـه اقدام کنند.
▪ مدارک لازم :
۱) تکمیل ورژن فرم گذرنامـه (۱G - ۲G) (۱-۱) (ترجیحاً این فرم را به صورت پشت و رو در یک ورق چاپ بکنید ).
۲) تکمیل فرم شیوه نگارش نام (A۲).
ـ تذکر : ضروری است مندرجات بخش فارسی این فرم منطبق با مندرجات شناسنامـه نو جمهوری اسلامی ایران متعلق به متقاضی باشد.
۳) ارائه اصل شناسنامـه متقاضی صدور گذرنامـه (شناسنامـه افراد بالای ۱۵ سال می بایست عکس جالب دار باشد).
۴) ارائه اصل گذرنامـه ای که نام متقاضی به عنوان همراه در آن درج و با آن از کشور خارج شده است.
۵) ارائه کارت شناسایی ملی (چنانچه کارت ملی نیستید به شرح ات ذیل مراجعه بکنید ).
۶) چهار قطعه عکس زیبا ۴ھ۶ پشت نویسی شده (برای آقایان بدون عینک و کلاه و جهت خانم ها با حجاب کامل).
۷) تکمیل فرم تغییر محل اقامت (G۳) (جهت متقاضیان تغییر محل اقامت به انگلستان).
۸) تکمیل تقاضانامـه تفکیک گذرنامـه (G۲) توسط پدر.
۹) پرداخت نرخ های مربوطه (جهت اطلاع از میزان تعرفه های مربوط به صدور گذرنامـه ).
۱۰) با توجه به اینکه برگرداندن گذرنامـه و دیگر مدارک تنها از طریق پست میسر است، به احتمال زیاد ً یک عدد پاکت پستی سفارشی به آدرس خودتان که هزینه آن پرداخت شده باشد را نیز ضمیمه بکنید .
با توجه به اینکه متقاضی به سن قانونی نرسیده است، لازم است برخی فرم های خواسته شده بوسیله پدر یا ولی قانونی وی در مسوول مربوطه در کنسولگری امضا شود.
صدور گذرنامـه منوط به ارائه کلیه مدارک مورد نیاز است چنانچه فرم های مربوطه به صورت ناقص تکمیل شده یا فاقد امضا باشد، به درخواست ترتیب اثر داده نشده و مدارک به متقاضی بازگردانده خواهد شد.ارائه کارت شناسایی ملی برای افراد بالای ۱۵ سال جهت درج کد ملی در گذرنامـه نو ضروری است؛ پس ضروری است هموطنانی که تهم اکنون جهت اخذ کارت ملی شناسایی اقدام نکرده اند، همزمان مدارک خود را برای دریافت کارت ملی به بخش سجلات ارائه کنند (مدارک لازم جهت دریافت کارت ملی). بدیهی است به منظور پیشگیری از تاخیر در صدور گذرنامـه ، این نمایندگی راساً نسبت به استعلام شماره ملی متقاضی اقدام خواهد کرد.عکس مدارک هویت مثل شناسنامـه ، کارت ملی و... تنها در صورتی به جای اصل مدارک قابل پذیرش خواهد بود که از طریق وزارت امور خارجه در تهران جهت این نمایندگی ارسال شده باشد. پس چنانچه اصل مدارک را در اختیار ندارید از یکی از بستگان در تهران بخواهید، مدرک هویتی تان را به وزارت امور خارجه، ساختمان شماره ۳، اداره گذرنامـه و روادید برده تا تصویر آن از طریق اداره نامبرده جهت این نمایندگی فکس شود.

  • ۹۵/۰۵/۲۶
  • جلال رافخایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی